Domov arrow Novinky arrow Brighton&Hove Výlety arrow Výlety v okolí Brightonu - Devil's Dyke
Výlety v okolí Brightonu - Devil's Dyke

devils dyke thumbnailPrechádzka na Devil’s Dyke je asi najrozumnejší výlet v okolí. Prezradím vám hneď tri alternatívy výletu.

Pre tých, čo šliapať neobľubujú, rada je jednoduchá - zoberte si autobus tam i nazad a skrátka sa tam len trošku poprechádzajte. Naskytujú sa tam krásne výhľady na okolitú krajinu, a hlavne je tam príjemný pub/reštaurácia, v ktorom si môžete dopriať nejaké občerstvenie po namáhavej jazde :-)

Avšak tieto stránky píšem skôr pre tých, čo vyhľadávajú menšie/väčšie množstvo fyzickej aktivity a pár kilometrov v pätách im neznie ako najhorší nápad. Tak pekne poporiadku...

Celý zoznam výletov, ktoré vám odporúčam absolvovať v okolí Brighton a Hove nájdete TU.

Prvá alternatíva

Najkratšia túra je dole priekopou (dyke - priekopa), ktorá sa nachádza len trošku pod spodným parkoviskom (kde sa otáčajú autobusy). Diablova priekopa je zhruba 100 metrov hlboká a dosť strmá. Príjemne sa ňou kráča dolu brehom, no človek sa nevyhne neskoršiemu prudkému stometrovému výškovému výstupu.

Diablova priekopa - Devil's Dyke

Odporúčam prejsť sa dole priekopou a zahnúť doľava, obchádzajúc tak kopec na ktorom je už skoršie spomínaná reštaurácia. Prídete do malého starého mestečka Poynings, prejdete sa trošku popri ceste cez mestečko a už aj zahnete doľava, pomedzi domy, smerom ku kopcu, na ktorý sa z tejto strany musíte vyškriabať. Je to zo začiatku celkom dosť strmé, no záver sa stúpa už len takým miernym traverzom. Keď dôjdete na vrchol kopca, ocitnete sa pri reštaurácii, kde sa môžete osviežiť a chytiť si autobus naspäť do mesta.

Druhá alternatíva

Druhá alternatíva výletu na Devil’s dyke je o niečo lacnejšia, keďže si nemusíte kupovať spiatočný lístok na autobus. Skrátka sa tam prejdete z Brightonu. Veľmi teda záleží od toho kde presne bývate, odkiaľ budete na výlet vyrážať. Obyvatelia Hove-u to budú mať o dosť kratšie a príjemnejšie ako, napríklad, obyvatelia Moulsecoombu, White Hawku, Coldeanu... Podstata je taká - dostanete sa na Dyke Road a popri tejto ceste idete až na kraj Hove-u, kde natrafíte na kruhový objazd, za ktorým sa schováva ešte jeden kruhový objazd. Za tým druhým sa stačí vyštverať na briežok a tam vás prekvapí krásny výhľad a poľná cestička.

Tu sa začína príjemná prechádzka, asi tak hodinku a štvrť, popri golfových ihriskách až na Devil’s Dyke.

cesta na devils dyke
Cesta na Devil's dyke. Určitá časť z nej ide takouto peknou alejou

Tretia alternatíva

Tretia alternatíva výletu na Devil’s Dyke je moja najviac obľúbená. Má len jednu nevýhodu, že si posedíte zhruba hodinu na autobuse. Nepôjdete ďaleko a stačí si kúpiť celkom obyčajný jednosmerný lístok, no hromadná doprava skrátka stojí za každým rohom a tak cesta trvá dlho.

Dotiahnete sa autobusom číslo 2A (smer Steyning) na zastávku trošku pod dedinkou menom Upper Beeding. Je to také miesto medzi dvoma poľami, kde cesta križuje turistický chodník South Downs Way (SDW). Prejdete cez cestu a vyrazíte hore miernym kopcom po SDW smerom na Brighton.

Cesta je príjemná a pekná, mierne hore brehom, mierne dole brehom, trošku po rovine, trošku po úbočí, ani sa nenazdáte a za asi hodinku (možno menej, ak idete poriadne) sa nájdete pri reštaurácii na Devil’s Dyke. Odtiaľ, podľa počasia, si buď zoberiete autobus do mesta, alebo sa jednoducho prejdete ďalej rovno-rovno po peknej cestičke až do Hove-u a potom až domov.

Mapka trasy na Googli

Posledná úprava ( Tuesday, 14 May 2013 )